Saturday, September 15, 2012

Hair Yummies - Percy & Reed + Tangle Teezer

Yesterday mail brought me my new pampering kit for my suffered hair. It was about the time to change my shampoo and conditioner to new ones because for some time I've felt that the current ones won't get my hair really clean even though the same Macadamia Natural Oil products have made my hair sing halleluja of joy before.

Eilen tuli postissa uusi hemmottelupaketti kärsiville hiuksilleni. Oli todella korkea aika vaihtaa shampoot ja hoitoaineet jo uusiin, koska tuntui ettei hiukset enää kunnolla puhdistu tai hoivaannu entisillä, vaikka joskus aiemmin samat Macadamia Natural Oilin tuotteet saivat hiukseni huutamaan hallelujaa silkasta nautinnosta.



I've been reading raving reviews of Percy & Reed brand lately. They have a few product lines for different kind of hair, but I ended up having the moisturizing line, even though I know I should use shampoo for greasy hair and not for dry hair. My hair get's greasy on the roots, but is always very dry at the ends.

Lähiaikoina olen lueskellut huippuhehkutusta uudelle Percy & Reed -brändille. Heiltä löytyy muutama eri tuoteperhe erilaisille hiuksille, mutta itse päädyin kosteuttavaan linjaan, vaikka shampoo minun pitäisikin valita mielummin rasvoittuville hiuksille kuin kuiville hiuksille. Hiukseni kun ovat tyvestä melko rasvoittuvat, mutta latvasta kuivat.

Beautybay has an "exlusive travel kit" with four small bottles (shampoo. conditioner, mask and texturising spray). I thought I'd try Percy & Reed with the small sized bottles first to get to know them before ordering the normal sized bottles, because this kit cost almost as much as one normal sized bottle.

Beautybaylla on valikoimassaan tuollainen 'exclusive travel kit' -pakkaus, missä on 4 eri pientä purnukkaa (shampoo, hoitoaine, naamio ja tuuheuttava spray). Tämä neljän pakkaus kun maksaa vain muutaman euron enemmän kokonaisuudessaan kuin yksi normaalikokoinen tuote.


All the four products smell the same but I can't get a hold of the scent. Something fresh, herbal and something summery with a lake view :) (without rotting reed). I'm not a big fan of the scent, which might be the reason why I din't really fall in love with these overall. The minute the mask runs out I'll get back to Macadamia Natural Oil Deep Repair Masque, because there's nothing like it.

Kaikki 4 ainetta tuoksuvat samalta, mutten saa mitenkään mieleeni, että miltä. Jotain raikasta, jotain yrttistä, jotain kesäistä järvenrantamaisemaa muistuttavaa :) (ilman mädän kaislan hajua). En kauheasti ihastunut tuoksuun, mikä voi olla syy siihen, etten ihastunut näihin muutenkaan. Heti tuon hiusnaamion loputtua ostan lisää Macadamia Natural Oilin Deep Repair Masqueta, koska mikään ei päihitä sitä. 



I'm sure tese are very good for my hair, but after a few uses I'm quite sure I wouldn't repurchase them. Except the texturising spray! It's miraculous. I sprayed it to towel dry hair and used some blowdryer and the result was like Hermione in some old Harry Potter movie. The spay made my hair so voluminous that I didn't know was even possible. What a great base for making a party hairdo!

Overall rating for the kit: 8. Rating for the texturising spray: 10.

Varmasti nämä Percy & Reedin tuotteetkin tekevät hyvää hiuksille, mutta parin käyttökerran jälkeen pystyn jo sanomaan, etten ostaisi uudestaan. PAITSI tuota texturising sprayta! Se on ihmeellistä ainetta. Suihkutin sitä pyyhekuiviin hiuksiin ja föönasin, niin lopputulos oli kuin Hermionen hiukset jossain vanhassa HP-leffassa. Mikä täydellinen pohja kampauksen tekemiselle jatkossa!

Arvio Percy & Reed paketille kokonaisuudessaan: 8. Arvio texturising spraylle: 10. 


Another Beautybay pick was Tangle Teezer, a brush that has received a huge amount of positive feedback. I wondered how can one brush be so superior to others, it's just a brush! I still don't understand it, but I agree with everybody who rated 5 stars for it. It's a wonderful brush! It opens all the knots in my hair after shower with just a few strokes whereas my old brush (supposed to be sooo good) needs 10 strokes per one small bundle of hair. This would make a great Christmas present for any messy hair out there. You can find it here. My color is Disco Purple.Rating: 10 +

Toinen löytö oli satojen positiivisten kommenttien Tangle Teezer. Ihmeellinen kapistus! Takut aukenee lähes yhdellä harjanvedolla, kun ennen yhteen hiussuortuvaan meni 10. Tämä olisi todella hyvä joululahjaidea kaikille maailman takkutukille. Löydät sen täältä. Omani väritys on nimeltään Disco Purple. Arvio: 10+.

"Because your wool is worth it." :)

2 comments:

  1. tekis mieli ostaa itelleki toi harja!!!

    ReplyDelete
  2. Seuraavalla salaisella shoppailureissulla Internetin ihmeellisessä maailmassa sitten :)

    ReplyDelete